پرده های زبرا:

این پرده ها از جنس پارچه تولید شده اند. همچنین پرده از دولایه پارچه‌ی شفاف و کدر (تور و پارچه) با فاصله ای مشخص از یکدیگر، طراحی شده است. همین پارچه های اتصال دهنده، میتوانند میزان ورود و خروج نور و یا دید افراد را تعیین کنند. کاربرد پرده زبرا مانند پرده شید است با این تفاوت که شما میتوانید بدون بالا و پایین بردن پرده، میزان نور را تنظیم کنید ولی در پرده های شید برای تنظیم نور بهتر، باید پرده را کاملا جمع یا باز کنید. همین گزینه بر محبوبیت استفاده از این پرده ها در فضاهای پذیرایی افزوده است.

معرفی پرده زبرا دو مکانیزم (شب و روز)
یکی از دلایلی که پرده های زبرا دو مکانیزم را با این نام می نامند، این است این پرده در واقع شامل دو عدد پرده به صورت کاملا مجزا و مستقل است هر کدام به تنهایی نمی توانند این زیبایی و جذابیت را به وجود آورند. بلکه با در کنار هم قرار گرفتن توانسته اند به عنوان مکمل همدیگر زیبایی و جذابیت متفاوتی را به دکوراسیون محل مورد نظر اهدا کنند. از دلایل دیگر نام گذاری پرده زبرا دو مکانیزم این است که هر کدام از این دو پرده با مکانیزم مختص به خود به سمت بالا و پایین حرکت می کنند.

طراحی این نوع پرده که آن را پرده شب و روز نیز می نامند به نحوی است که پرده زیرین آن در واقع همان پرده شید می باشد اما در طرح و مدل بسیار متفاوت تر که جنس آن از پلی استر اصل می باشد و به راحتی می تواند سه حالت بسیار زیبا را مطابق سلیقه شما برای فضای مورد نظرتان ایجاد نماید.
دومین پرده این مدل پرده ی زبرا از جنس تور و حریر است که طیف وسیعی از رنگ ها و طرح های متنوع را در برگرفته که به آسانی سلایق شما مشتریان عزیز را با خود سازگار ساخته است.

مقایسه پرده زبرا و دو مکانیزم با پرده های معمولی

تمامی خانم های خوش سلیقه پرده های زبرا و دو مکانیزم را، جزوء پرده های تزیینی مدرن می نامند. که با مدل های جدید سال هم خوانی دارد و از نظر آن ها پرده های زبرا و دو مکانیزم می تواند فضای دکوراسیون نقاط مختلف منزلشان را بسیار متفاوت تر سازد. به گونه ای که پرده های قدیمی و معمولی فاقد این قابلیت ها هستند. زیرا آن ها دیگر از پرده های معمولی و قدیمی خسته شده اند و به دنبال پرده های شیک و به روز می باشند که طرح ها و مدل های قدیمی را نداشته باشد.